Ångerrätt, retur & byten

Ångerrätt, reur & byten
Som kund hos oss har ni rätt att ångra ert köp inom 30 dagar från den dag ni tog emot varan.
Produkten måste returneras i produktens orginalförpackning och måste vara i väsentligen obrukat/oförändrat skick, för att kunna returneras.
Ångerrätten gäller dock inte då försegling/plombering brutits.
Kläder får självklart provas. Underkläder samt intimprodukter bytes ej av hygieniska själ.

OBS! Digitala köp kan endast returneras genom att skickas tillbaka och kan ej returneras i butik. Vid köp i fysisk butik gäller byte eller ångerrätt enbart i butik.


För att skicka tillbaka vara/varor till oss gör så här:
- Vi har valt ur miljöaspekt att inte skicka med retursedel i kartongen. Kontakta vår kundtjänst, kundtjanst@bodypower.se, så mailar vi retursedeln till er.
-Packa ner era varor, använd gärna samma låda (annars liknande) som vi skickat era varor i.
-Skriv ut och fäst retursedeln på paketet och lämna in de hos ert närmaste postombud.
-Klart!

-Då vi mottagit och hanterat er vara/varor korrigerar vi er Klarna betalning.

Avbeställning och ändring av order
Ni har möjlighet att kostnadsfritt ändra eller avbeställa er order fram till dess att paketet packats hos Bodypower. Efter att din order paketerats kan ändringar ej göras.
Ändring och avbeställning kan göras vid kontakt med Bodypowers kundtjänst, kundtjanst@bodypower.se.


Outlöst försändelse
För försändelse som ej lösts ut och ej avbeställts utan gått i retur till Bodypower debiteras en avgift om f.n. 149 kr inklusive moms för att täcka Bodypowers omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).


Reklamation
Om en vara är skadad eller felaktig när den anländer bör den reklameras till oss så snart som möjligt.
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att ni som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet.
Som kund har ni ansvar för att undersöka de levererade produkterna noggrant vid mottagandet för att försäkra er om att de är felfria.
Bodypower åtar sig att kostnadsfritt åtgärda felet vid eventuella reklamationsärenden.

Vill ni göra en reklamation kontaktar ni Bodypowers kundtjänst på kundtjanst@bodypower.se och anger skäl, varpå vi skapar upp ett reklamationsärende.

Varorna/produkterna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av Post Nords godkänt ytteremballage (exempelvis wellpapp).
Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras er som kund.
Bodypower kontrollerar/testar insända varor enligt din felbeskrivning, därför är det viktigt att felbeskrivningen är så utförlig som möjligt.

Vi ersätter dig hela beloppet du betalat, inklusive returfrakt, vid godkänd reklamation. Om varan efter test bedöms felfri returneras försändelsen på begäran.

OBS! Digitala köp kan endast reklameras genom att kontakta vår kundtjänst via telefon och mail. Vid köp i fysisk butik hänvisar vi reklamationsärende till butik. 

Ångerrätt & Retur
Vid nyttjande av ångerrätt ska du som konsument kontakta Bodypower inom 30 dagar från det att du har mottagit beställningen. Vi kommer därefter att skicka en retursedel kostnadsfritt till dig per e-post. Därefter har du 14 dagar på dig som kund att returnera varan till oss. Ångerrätten gäller dock inte då försegling/plombering brutits. Om produkten ej är komplett vid retur förbehåller sig Bodypower rätten att göra ett prisavdrag. Notera att om varan minskat i värde till följd av att du hanterat den i större utsträckning än vad som varit nödvändigt, till exempel för att undersöka varan, kan du bli ersättningsskyldig för sådan värdeminskning med upp till 100% av varans värde. Produkten måste returneras i produktens orginalförpackning. Underkläder samt intimprodukter bytes ej av hygieniska själ.

Vill du göra en retur kontaktar du Bodypowers kundtjänst via kundtjanst@bodypower.se, varpå vi mailar dig en retursedel som du kan använda för att återsända varan. Vår returkostnaden är 39 kronor.

Vid retur är det viktigt att du alltid ber om ett kollinummer från ombudet när du skickar tillbaka ditt paket. Detta fungerar som ett kvitto och är nödvändigt som underlag om försändelsen skulle komma bort under transporten.

Observera att vi inte kan genomföra någon återbetalning om det saknas kvitto eller spårningsinformation för din retur.